søndag 27. september 2009

Matrosen skuer utover vannet.
Kristine kjeder seg

Første fisken






Kristine klar for sin første båttur med Willfrida




Jippi,hjul-lagert på hengeren min ble fikset og jeg kom ut på veien igjen. Dvs. eierene mine tok meg med på veien til vannet de liker å fiske i. Siste helgen det er lov å fiske på Pålsbu i høst.





Så på søndagen den 27 september dro de på tur. Og de hadde med seg en gjest. Det eldste barnebarnet til matrosen. Hu heter Kristine,ei fryktelig søt jente. De gledet seg alle man til denne turen. Jeg også. Eierne mine sto opp kl o500 på søndag morgen. Dro kl 0600 og da var det bare å vente til jeg fikk vann under kjølen.





Endelig var vi på Pålsbu,og da var det bare for eierene mine og gjesten dems å få på seg varme klær og sette meg på vannet.





"Rederfruen" fikk den første fisken,ei lita røye. Så gikk det 1 time eller to så fikk hun jammen en ørret. "Matrose" så ikke ut til å få noen fisk. Men det skal sies at det blåste en del på Pålsbu i dise morgentimene. Endelig nappet det igjen,og stanga til rederfruen var skikkelig bøyd. Dette er nok en rugg på kiloen mente matrosen. "Rederfruen" sveivet inn forsiktig,hun kjente det sprellet og dro i snøret. Så når hun endelig hadde fått fisken inn ved ripa mi så datt jammen ruggen av. Og rikti som matrosen sa,det var en stor rugg.
Krsitine ville ikke fisk,hun syns det var for kaldt og oppholdt seg under kalesjen. Tror hun kjedet seg masse,når alt godteriet var spist opp og hun hadde ikke mer å lese på. Så da var det bare for matrosen å få meg i land. På vei inn fikk jammen matrosen 1 ørret. Så fangsten ble ei røye og 2 ørreter denne søndagen.
Gleder meg alt til neste tur.
Hilsen Willfrida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar